S cílem usnadnit uživatelům používat naše webové stránky využíváme cookies. Kliknutím na tlačítko "Povolit vše" souhlasíte s použitím preferenčních, statistických i marketingových cookies pro nás i naše partnery. Funkční cookies jsou v rámci zachování funkčnosti webu používány po celou dobu procházení webem. Nastavení cookies

Tel.: +420 602 518 330    Otevírací doba: 9:00 - 18:00
 

Obuv HULMAN

Na obuvníckom trhu už od roku 1994.

Viac ako 47.000 spokojných zákazníkov

Radi vám poradíme

Dušan Hulman
Rubešova 15
779 00 Olomouc
tel: +420 602 518 330
info(a)obuvhulman.cz
Ič: 603 09 717
Dič: CZ6408191196

Nevyzvednutá zásilka
Nevyzvednutá zásilka

Pokiaľ ste si objednali tovar na dobierku a zásielku ste si nevyzdvihli, jedná sa o porušenie zákona, konkrétne § 2118 zákona č. 89/2012 Zb., ktorý jasne hovorí, že „Kupujúci zaplatí kúpnu cenu a vec prevezme“.

Pokiaľ ste objednávku aj napriek Vašej zákonnej povinnosti neprevzali, sú celkom dve možnosti, ako túto situáciu vyriešiť:

O objednávku máte stále záujem
Tovar Vám znova zašleme, ale iba po predchádzajúcej platbe (bankový prevod alebo on-line platba kartou). Celková cena objednávky bude navýšená o kompenzáciu za predchádzajúcu nevyzdvihnutú zásielku. Stačí nás kontaktovať a radi Vám oznámime potrebné platobné údaje.

O objednávku už nemáte záujem
Situácia, kedy ste zásielku neprevzali, neznamená, že ste ju stornovali alebo že ste odstúpili od kúpnej zmluvy. Naopak to znamená hrubé porušenie kúpnej zmluvy podľa § 2118, ods. 1, zákona č. 89/2012 Zb. občiansky zákonník.

Odoslaním objednávky a jej prijatím a potvrdením naším e-shopom vznikla platná kúpna zmluva v plnom rozsahu, účinná podľa našich obchodných podmienok, ktoré ste odsúhlasili v poslednom kroku pred odoslaním objednávky a podľa aktuálne platných zákonov Slovenskej republiky.

V prípade, že Kupujúci bezdôvodne odmietne prevziať tovar doručovaný zásielkou na dobierku, alebo v prípade, že Kupujúci si zásielku, ktorá bola uložená u doručovateľa, nevyzdvihne, je Kupujúci povinný uhradiť skutočné náklady spojené s prípravou tovaru a dopravou (dopravné) zákazníkovi. Zákazníkovi bude následne zaslaná faktúra s kompenzačným poplatkom vo výške 100-200 Kč vr. DPH, podľa zvoleného dopravcu. Vyššie uvedené neplatí, pokiaľ zákazník písomne ​​nahlási predávajúcemu odstúpenie od kúpnej zmluvy pred jeho expedíciou.

Tento poplatok obsahuje:

administratívne vybavenie objednávky, vystavenie objednávky, faktúry, zaúčtovanie faktúry a spracovanie DPH
vyskladnenie produktov a ich kompletácia
zabalenie do ochranného obalu a do balíčka
cenu obalového materiálu, krabice, pásky
poplatok (poštovné) prepravcovi na doručenie k zákazníkovi
poplatok (spätné poštovné) prepravcovi späť k doručovateľovi
doplatok prepravcovi za spracovanie vratky
rozbalenie a likvidácia použitého obalového materiálu
fyzické zaradenie tovaru späť na skladové pozície
administratívne zaradenie produktov späť do predaja na eshope
vystavenie dobropisu a jeho zaúčtovanie, spracovanie DPH
vystavenie tejto upomienky, faktúry za tento poplatok a jeho účtovné spracovanie
zaradenie mailovej adresy do zoznamu zákazníkov, ktorým naďalej nebude umožnená platba na dobierku
Zmluvná pokuta nadobúda splatnosť dňom vrátenia neprevzatej či nevyzdvihnutej zásielky dodávateľovi. Predávajúci je ďalej oprávnený zverejniť takúto skutočnosť na internetových stránkach informujúcich o nespoľahlivých zákazníkoch a iných obdobných portáloch a zároveň takému Kupujúcemu bude ďalšia objednávka potvrdená len za predpokladu výberu platby vopred.

Vedúci právneho oddelenia spoločnosti dTest, pán Lukáš Zelený, k danej problematike uvádza:

„Tým, že zákazník odmietne balík prevziať, nezačína automaticky plynúť lehota na odstúpenie od zmluvy. Zákazník teda bude musieť zaplatiť. Má ale ešte stále možnosť od zmluvy odstúpiť. Zmluvnú pokutu a úroky z omeškania alebo kompenzáciu poštovného však bude musieť zaplatiť v každom prípade, táto povinnosť sa odstúpením od zmluvy neruší.“

Uvedomte si prosím, že nevyzdvihnutím zásielky nám vznikajú náklady na jej poštovné (zadarmo ju po republike nikto nepovozí), ďalej ju musíme rozbaliť, tovar skontrolovať, použité obalové materiály vyhodiť a zaistiť plno ďalšej administratívnej a inej práce. Tento čas, ktorý musíme stráviť s vrátenou zásielkou, by sme radšej využili na balenie tovaru pre niekoho, kto oň naozaj stojí a teší sa naň.

Nabudúce Vás teda prosíme porozmýšľať nad tým, aké dopady takéto Vaše konanie môže mať. Pokiaľ ste o objednaný tovar stratili záujem, prevezmite si ho, kontaktujte nás a vráťte nám ho na základe našich pokynov v zákonnej 14 dennej lehote.

Ďakujeme za Vašu férovosť.

Vytvorené systémom www.webareal.sk

ZWQ0YzgzOT